Słowacja Rużomberok wycieczka wrzesień 2006

Data: 17-09-2006
z Warszawy do Rużomberka 464 km. Trasa Warszawa,Gierkówka Katowice, Żywiec, Korbielów(granica), Namestów, Dolny Kubin, Rużomberok.. Wyjazd o godz 15, na miejscu godz 22:30 - 7h,30min

Niestety na miejsccu (Rużomberok) okazało się, ze nie ma miejsca noclegowego w pensjonacie. Spędziliśmy noc w samochodzie. Byliśmy na to przygotowani, więc była niezła heca. Sprawdził się materac oraz bańka na wodę. Po rozłożeniu siedzeń spaliśmy dość komfortowo.

Słowacja i wycieczka się udały. Pogoda - choć już połowa września była wyśmienita - temperatura powyżej 20 stopni, wręcz upał i słonecznie. Słowacja jak zwykle nastroiła pogodnie a spokojna jazda po drogach SK nie jest stresująca

Za drugi nocleg zapłaciliśmy 700 koron. Był to pokój z łazienką, czysciutki pachniał świeżością. Ogólnie jeżdżąc ostatnio nastawiamy się głównie na pensjonaty i większe ośrodki ze względu na współistnienie restauracji. Ideałem jest więc miejsce z dobrą restauracją i piwem. To w Rużomberku jest bardzo ok.

Nazajutrz szukaliśmy innego noclegu, jednak przejechaliśmy 200km i nie znaleźliśmy nic ciekawego. Hotel Hutnik - to chyba już Chopok, okolica górska - pokój kosztował 1200koron, ale hotel był pusty nie widać było luczi więc nie podjelismy decyzji by tam zostac. Obecnie standardem ceny za pokoj z łazienką jest 800koron za pokoj 2 osobowy

Zrobiliśmy tez zakupy - piwko:) Cena Bażanta to 15,5KS+4KS butelka. Ostatnio preferuję inne piwa

Powrót: Rużomberok Warszawa, trasa podobna lecz od Żywca nie przez Katowice a przez Bielsko Biała i jedynką. Wyszło również 466km. Od godz 12:30 do 20:00 - 7h:30min
Razem 1141km (okolo 200km wycieczka po SK)

Warszawa-Rużomberok: Wyjazd 236509 godz 14:56, 236901 - granica godz 21:40, 236973 godz 23 - Ruzomberok na miejscu
Rużomberok-Warszawa: 237184 godz 12:30 wyjazd, 237260 granica godz 14:30, 237650 - warszawa godz 20:00
Autor galerii: Arbiter

Wyjazd z Warszawy - Al. Krakowska zakorkowana już o godz 15. Zaczeliśmy objeżdżać przez Szyszkową itp. Przez CB radio prowadzi nas VOLVO S70 który doskonale ... *
cb radio

Objazd Al. Krakowskiej. Wyjedziemy dopiero przy Maximusie oszczędzając około 40 min. Przydała by się nawigacja GPS *
nawigacja gps

Policja i videorejestrator Daewoo Nubira LFO 9764 prowadzi swojÄ… ofiarÄ™ - Eclipse. *
wideoradar

Dystrybutor LPG. Tankowanie. Jadąc około 100-140kmh zuzycie wzrosło do 11,5l/100km *
dystrybutor lpg

Korek przed Kamieńskiem. Przez CB radio otrzymujemy info aby jechać na starą trasę (91) do Częstochowy. Od Częstochowy wracamy na dorgę 8 i 1, jedziemy przez ...
cb radio

Na granicy byliśmy już po zmroku. Granica w Korbielowie -polecamy. Jest kantor, ale w nocy sklepy są nieczynne. Jest to małe przejście *
granica

wohnwagen

Kamper - wohnwagen Mazda *
mazda

Myjemy ząbki. Niestety instalacja wody z kranu w samochodzie nie jest jeszcze gotowa i trzeba korzystać z bańki. Baniak jest z allegro - polecam
wieczorna toaleta

Starter GSM, aby nie narazić się na koszty roamingu w GPRS *
gprs wifi

Ustawienie budzika i śpioch.Bluzka Farben Lehre - dar od zespołu FL *
budzik

Spało się całkiem nieźle.W nocy nie było upału, ale spokojnie dało radę *
noclegi słowacja

Nie chciało się wstawać z barłogu.Kwatera na Słowacji:)
kwatera SÅ‚owacja

Ale jaki widok z apartamentu na górki i przemysłowy Rużomberok. Widoczne z lewej kopytko
wycieczka Fatra

Asia - gdzie jedziemy dalej?
mapa nawigacja

Pakujemy się. Bum box Magnat niestety zapomniałem go wywalić przed podróżą *
subwoofer magnat

Rużomberok i piękny widok - mieszanka przemysłu i gór *
Ruzomberok

Rużomberok to centralne miasto Liptowa. Położony na skraju rejonu Wielka Fatra *
Wielka Fatra

Liptów to rejon narciarski. Lubochna i wiele innych stoków. W okolicy wiele kilometrów Ski tras *
Skipark

Banská Bystrica i Niskie Tatry (Niżne Tatry). Banska Bystrica jest miasteczkiem które należy koniecznie odwiedzić ze względu na interesujący rynek - centrum ... *
Banska Bystrica

Ale kolorek. tandeta, czy nie? *
moda damska

Fontanna w glonkach
fontanna

Tir przewrócił się na zakręcie w górach. Prawdopodobnie pękł wał napędowy co zaowocowało brakiem hamulca dynamicznego i ostatecznie wypadnięciem z trasy *
tir

Motocykl ścigant - platik na wirażu. Liczni motocykliści przyjeżdżają w góry aby poszaleć po zakrętach *
motocykl

Restauracje na Słowacji. Tutaj zjedliśmy bardzo dobrze. Naleśniki z czekoladą - mniam, jajecznica smakowita i omlet(smakował nam mniej).Ceny? Naleśniory około ... *
restauracja slowacja

Przed wyjazdem wgłąb Słowacji. GPRS w Roamingu działa ok. Cena około 4PLN/100kB czyli 40PLN za megabajt. Cena kosmiczna, na szczęście gadugadu nie sciaga ...
gprs roaming

Kucyk czyli mały koń. Posiada brzuszysko, mozna porównać tego kucyka do pewnego politykac. Czyli miniaturka *
kucyk

Kuc je trawÄ™. ZwierzÄ™ hodowlane *
kuc

Pensjonat - doskonałe miejsce na nocleg i restauracja i miejsce na wypoczynek *
pensjonat nocleg

Piwa Słowackie i zakupy piwne. Dobrym sklepem jest BILLA - można płacić kartą a wybór gatunków jest rozmaity. Warto płacic kartą - bardziej się kalkuluje ... *
piwa slowackie

Kamzik, Radegast, Zlaty Bażant, Martiner, Gemer, Corgon, Velkopopovicky Kozel, Steiger. Smadny Mnich mi nie smakuje. Ostatnio wybieram raczej mniej popularne marki, ... *
zlaty bazant

Złoty Bażant oraz Steiger. Uradowana mina *
Smadny Mnich

Serpentyny i jak zwykle radość z jazdy
serpentyny

Asia z zakupami. Oprócz piwa zakupiliśmy winko i ajerkoniak. Winko to Frankowka Moravska *
Frankowka Moravska

Przejście graniczne w Korbielowie. Dobry dojzd drogą z Katowic przez Żywiec. Uwaga - w nicy nie są czynne sklepy